×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
ادامه وضعیت مبهم بورس/ مهمترین مانع رشد بازار سهام چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصویب قوانین و تصمیمات خلق‌الساعه از مهم‌ترین موانع رونق‌ معاملات در بازار سرمایه است و امکان پیش‌بینی‌پذیری روندهای بازار را غیرممکن می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری منشور اقتصاد ، روح‌اله ایزدخواه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه نیازمند اصلاح ساختاری است، گفت: قبل از اصلاح مسائل روبنایی باید اصلاح ساختاری به نفع مردم در بازار سرمایه انجام شود به این معنا که ذینفعان واقعی بازار سرمایه با تصمیمات ناگهانی احساس خُسران نکرده و اعتمادشان روز به روز نسبت به بازار بیشتر شود.

وی افزود: ترس سرمایه‌گذاران از تصویب قوانین و تصمیمات یک شبه و خلق‌الساعه یکی از مهم‌ترین موانع رونق‌ معاملات در بازار سرمایه است به طوری که امکان پیش‌بینی‌پذیری روندهای بازار را غیرممکن و صاحب سرمایه را برای حضور در بازار سرمایه سرخورده می‌کند.

ایزدخواه اضافه کرد: ورود بدون پشتوانه علمی و آگاهی مردم در سال ۹۹ به بازار سرمایه باعث شد شاخص کل بورس به شکل غیرمنطقی و بدون پشتوانه، جهش چندبرابری داشته باشد و به دنبال آن سرمایه مردم از بین برود که این امر ریشه بی‌اعتمادی را نسبت به بازار سرمایه گسترش داد.

ایزدخواه

وی اظهار داشت: کشوری که همچنان گرفتار خام فروشی و اقتصاد سوداگری است، تولید در آن قوام لازم را ندارد. لذا با توجه به مشکلات موجود نخست باید اصلاح ساختاری در کشور به خصوص بازار سرمایه به صورت جدی دنبال و در راستای مردمی سازی اقتصاد حرکت کرد.

ایزدخواه با تاکید بر این که اکثر نوسانات در بازار سرمایه لزوما ریشه اقتصادی ندارد، گفت: راه حل‌های مربوط به کاهش نوسانات مشخص است، اما باید عزم جدی برای حل آنها در دولت وجود داشته باشد.

منبع : اکونگار

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد