- تاریخ : ۱۴۰۴/۰۸/۲۵ ساعت : ۱۲:۰۷:۱۶
- کد خبر 35580
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true
وال استریت ژورنال گزارش داد تسلا با مدیریت ایلان ماسک، از تأمینکنندگان خواسته استفاده از قطعات چینی در تولید خودروهای آمریکایی را متوقف کنند و طی ۱-۲ سال آینده همه را با جایگزینهای غیرچینی تعویض نمایند؛ این اقدام در میان تنشهای تجاری، نوسان تعرفهها و کاهش ۹.۹ درصدی فروش تسلا در چین صورت میگیرد، مشابه دستور جنرال موتورز به هزاران تأمینکننده.
به گزارش منشور اقتصاد- این روزنامه به نقل از افراد آگاه، نوشت: تسلا با مدیرعاملی «ایلان ماسک» و تامینکنندگانش، برخی از قطعات چینی را جایگزین کردهاند و قصد دارند طی یک یا دو سال آینده، تمام قطعات دیگر را با قطعات تولید شده در خارج از چین، تعویض کنند.
طبق گزارش این روزنامه، مدیران اجرایی در اختلاف تجاری آمریکا و چین با نوسانات تعرفهها دست و پنجه نرم کردهاند و این وضعیت، راهبردهای قیمتگذاری را پیچیده کرده است.
رویترز در آوریل گزارش داده بود تسلا به مدت دو سال، در بحبوحه تهدیدهای تعرفهای، منابع آمریکای شمالی را برای کارخانههای آمریکایی خود در نظر گرفته است.
دادههای انجمن خودروهای سواری چین در اوایل ماه جاری، نشان داد که فروش خودروهای برقی چینی تسلا در اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۹ درصد کاهش یافت و به ۶۱ هزار و ۴۹۷ دستگاه خودرو رسید و افزایش ۲.۸ درصدی در سپتامبر را معکوس کرد.
تولید خودرو «مدل سه» (Model ۳) و «مدل وای» (Model Y) تسلا از کارخانه شانگهای کاهش یافته است.
بر اساس گزارش رویترز، تعرفههای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و وحشت صنعت خودرو از کمبودهای احتمالی در تامین عناصر خاکی کمیاب و کمبود تراشه، شرکتهای خودروسازی را واداشته است در مورد وابستگی خود به چین، منبع مهم قطعات و مواد اولیه، تجدیدنظر کنند.
جنرال موتورز هفته گذشته، به هزاران تامینکننده اعلام کرد قطعات چینی را از زنجیره تامین خود حذف کنند.
false
false
false
false


















