- تاریخ : ۱۴۰۴/۰۸/۲۱ ساعت : ۱۰:۰۷:۲۰
- کد خبر 35309
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true
کمیسیون اروپا بر اساس قانون خدمات دیجیتال (DSA)، کانالهای باز واتساپ را به عنوان «پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ» (VLOP) طبقهبندی خواهد کرد که نظارت بیشتری بر پایش محتوا، اشتراکگذاری دادهها و حسابرسی سالانه اعمال میکند.
به گزارش منشور اقتصاد- این برچسب به اتحادیه اروپا قدرت نظارتی بیشتری بر واتساپ در زمینههایی مانند پایش محتوا و اشتراکگذاری دادهها میدهد. واتساپ همچنین باید یک حسابرسی مستقل سالانه انجام دهد و در کنار سایر وظایف، شیوههای تبلیغاتی شفافی داشته باشد.
این برچسب جدید چندان تعجبآور نیست. واتساپ در فوریه، اعلام کرد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، به طور متوسط حدود ۴۶.۸ میلیون کاربر اتحادیه اروپا داشته است. بر اساس قانون خدمات دیجیتال، عنوان «پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ» باید زمانی اطلاق شود که یک پلتفرم، بیش از ۴۵ میلیون کاربر ماهانه در اتحادیه اروپا داشته باشد.
پس از تعیین رسمی به عنوان «پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ»، از کانالهای واتساپ انتظار میرود که طیف وسیعی از تعهدات را رعایت کنند که شامل گزارش دقیق آمار کاربران هر شش ماه یکبار، اجرای استراتژیهای کاهش ریسک در برابر محتوای مضر و غیرقانونی و ارائه گزارش به حسابرسیهای مستقل است.
این عنوان صرفا برای ویژگی کانالهای باز واتساپ خواهد بود و پیامرسانیهای شخصی مشمول آن نمیشود. برخلاف کارکردهای اصلی پیامرسانی رمزگذاریشده واتساپ، کانالها به عنوان فیدهای یکطرفه عمل میکنند و به چهرهها و سازمانهای عمومی اجازه میدهند محتوا را برای دنبالکنندگان خود پخش کنند.
گنجاندن کانالهای واتساپ، یک تغییر استراتژیک است و دامنه مقررات را به قالبهای مشابه فیدهای اجتماعی که در سرویسهای پیامرسان سنتی تعبیه شدهاند، گسترش میدهد.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، علاوه بر فیسبوک و اینستاگرام شرکت متا، شرکتهایی مانند آمازون، گوگل و بایتدنس در طبقهبندی «پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ» اتحادیه اروپا قرار گرفتهاند.
false
false
false
false


















