×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
ابداع روش جدید استریلیزاسیون ادویه‌جات و مواد پودری در «گلها»

منشور اقتصاد: «واحد تحقیق و توسعه گلها در حال بررسی و تحقیقات بازار می باشد تا چاشنی‌های جدیدی مطابق با نیاز مصرف کنندگان و بر اساس دستاوردهای روز دنیا فرموله و به سبد غذایی گلها اضافه کند.

امسال صنایع غذایی« گلها» با چهره‌ای مدرن در عین حفظ اصالت پا به عرصه نمایشگاه بین‌المللی اگروفود گذاشته است

منشور اقتصاد: «واحد تحقیق و توسعه گلها در حال بررسی و تحقیقات بازار می باشد تا چاشنی‌های جدیدی مطابق با نیاز مصرف کنندگان و بر اساس دستاوردهای روز دنیا فرموله و به سبد غذایی گلها اضافه کند.
تخمه آفتابگردان گلها با کیفیت بی‌نظیر محصول جدیدی است که به سبد غذایی گلها اضافه شده است.
خبر خوب این‌که حرکت به سمت تولید محصولات سلامت محور مانند انواع دمنوش‌های گیاهی و نیز محصولات ارگانیک در دستور کار این واحد قرار گرفته و به زودی این محصولات وارد سبد غذایی محصولات گلها و به بازار عرضه می‌شوند.»
آنچه خواندید بخش‌هایی از صحبت‌های دکتر مهدی کریمی تفرشی‌، رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو، ریاست هیأت مدیره تعاونی تولید‌کنندگان محصولات غذایی کشور، رئیس هیأت مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران، رئیس هیأت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها و گروه صنعتی آل ام کا تی (MKT GROUP)، نائب رئیس هیأت مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران، نائب رئیس هیأت مدیره انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی ایران و کارآفرین برتر جهان اسلام است در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مجتمع صنایع غذایی «گلها» در زمینه استفاده از فناوری‌های نو پیشگام بوده است، در این رابطه چه نظری دارید؟

مجتمع صنایع غذایی «گلها» با ابداع روشی جدید در استریلیزاسیون ادویه‌جات و مواد پودری پایه‌گذار تحولی نوین در فناوری میکروب‌زدایی مواد پودری در کشور شده است.
این فناوری با سیستم بخار فرادما تحت خلاء ادویه و موادپودری را میکروب زدایی می کند و ضمن آلودگی‌زدایی کیفیت، عطر، طعم و رنگ مواد تحت تیمار را به بهترین شکل ممکن حفظ می کند و مانع کلوخه شدن مواد پودری با حذف کامل رطوبت می شود.
با ورود این طرح پژوهشی به مقیاس صنعتی می‌توان این سیستم را به عنوان جایگزین مناسبی برای روش پرتودهی بدلیل هزینه‌های سنگین میکروب زدایی با اشعه گاما مورد بهره برداری قرار داد.
تاکنون چندین مقاله علمی پژوهشی در ژورنال‌های معتبر دنیا توسط مجتمع صنایع غذایی گلها جهت معرفی این فناوری و طرح پژوهشی ارائه گردیده است.

اخیراً شاهد تنوع تولیدات و بسته‌بندی محصولات «گلها» هستیم، درخصوص فعالیت واحد تحقیق و توسعه مجموعه گزارش دهید.

از جمله فعالیت‌های اخیر واحد R&D به‌روز‌رسانی بسته‌بندی محصولات از لحاظ طراحی و نوع قالب و متریال بر اساس سلایق و خواست مشتریان و نیازهای بازار می‌باشد. بر این اساس واحد تحقیقات بازار و واحد ارتباط با مشتری نیازهای بازار را رصد می کند و کارشناسان متخصص این واحد فناوری‌ها و بسته‌بندی‌های روز دنیا را بررسی و مطالعه می کنند و پس از ارزیابی‌هایی که در جلسات این واحد صورت می‌گیرد تصمیم به اعمال تغییرات یا به‌کارگیری بسته‌بندی‌های جدید در محصولات می‌شود. صنایع غذایی گلها در راستای احترام به سلایق و نظرات مصرف کنندگان فهیم و خوش ذوق و نیز با تکیه بر دانش و آخرین تحولات روز دنیا در عرصه صنعت بسته بندی، بسیاری از طرح‌های لیبل‌ها و متریال و قالب بسته بندی‌های محصولات خود را طبق آخرین استانداردهای جهانی و در آتلیه صنعتی خود با عکاسی حرفه ای صنعتی و طراحی‌های متفاوت و جذاب به روز‌به‌روز کرده است. همچنین برخی محصولات با توجه به نوع نیاز مصرف کننده و نظرات و پیشنهاداتی که واحد CRM دریافت می کند در بسته بندی‌های خانواده یا انواع دیگری که در راستای تامین نیازهای مصرف‌کنندگان باشد بسته بندی می‌شود. واحد تحقیق و توسعه گلها در حال بررسی و تحقیقات بازار می باشد تا چاشنی‌های جدیدی مطابق با نیاز مصرف کنندگان و بر اساس دستاوردهای روز دنیا فرموله و به سبد غذایی گلها اضافه کند. خبر خوب اینکه حرکت به سمت تولید محصولات سلامت محور مانند انواع دمنوش‌های گیاهی و نیز محصولات ارگانیک در دستور کار این واحد قرار گرفته و به زودی این محصولات وارد سبد غذایی محصولات گلها و به بازار عرضه می شوند. در این راستا توت خشک ارگانیک گلها با کیفیت بینظیر در دسترس مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته است. و به زودی محصولات ارگانیک دیگری به سبد ارگانیک گلها افزوده می شود. جوی دو سر پرک از جمله محصولات سلامت محور رژیمی و بسیار محبوب است که صنایع غذایی گلها در راستای کمک به حفظ سلامت مصرف کننده و ایده یک تغذیه سالم و رژیمی به بازار عرضه کرده است.
در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی «ایران اگروفود» حضور فعالی دارید لطفاً بفرمایید با چه اهدافی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اید؟

امسال صنایع غذایی گلها با چهره‌ای مدرن در عین حفظ اصالت پا به عرصه نمایشگاه بین المللی اگروفود گذاشته است. ‌گلهای نوین بهره مندی از آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا را در دستور کار خود قرار داده و بسیاری از محصولات سنتی ایران را با فناوری‌های نوین تولید و به بازار عرضه می‌کند. از جمله برنامه‌های آتی مجتمع صنایع غذایی گلها در راستای کمک به حفظ محیط زیست و سلامت مصرف‌‌کننده همگام با فناوری‌های روز دنیا، حذف تدریجی سلفون از چرخه بسته‌بندی برخی محصولات و جایگزینی آن با دیگر اقلام بسته بندی مانند پت، شیشه، دوی پک و …. می‌باشد. جهان امروز جهان دانش، تکنولوژی و فناوری ست. ما نیز همراه با تحول دنیای مدرن، رشد و تحولی نوین را آغاز کرده‌ایم تا گلهای نوستالژیک یادگار پدرانمان، عطر خاطره انگیز خانه‌های مردم این سرزمین، این بار با چهره ای نو و دستاوردهایی مدرن و تحولی تکنولوژیک پاسخگوی نیازهای نسل جدید و میراث‌دار نسل‌های گذشته این کشور باشد. افتخار ما اینست که کودکان دیروز، مادران و پدران امروز و آینده سازان فردای این مملکت و تمامی نسل‌های میهن عزیزمان با گلها رشد کرده اند و طعم آشنای آن را به خاطر می‌سپارند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد