- تاریخ : ۱۴۰۴/۰۴/۱۴ ساعت : ۱۸:۵۶:۴۳
- کد خبر 25848
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true

طرح دستیار فناور که با هدف افزایش مهارتآموزی و اشتغالپذیری دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی اجرا شده، نشان داد که با وجود چالشهایی نظیر مشارکت پایین، ضعف اطلاعرسانی و محدودیتهای مالی، توانسته بستری برای تعامل عملی میان دانشگاه و صنعت فراهم آورد و زمینهساز تجربهآموزی همزمان با تحصیل باشد.
به گزارش منشوراقتصاد، طرح دستیار فناور در دانشگاه شهید بهشتی با وجود چالشهایی همچون مشارکت پایین دانشجویان، ضعف اطلاعرسانی، دستمزد پایین و کمبود فضاهای کارگاهی، توانسته است فرصتهایی ارزشمند برای مهارتآموزی، اشتغالپذیری و تعامل میان دانشگاه و صنعت فراهم آورد.
این طرح با هدف توانمندسازی دانشجویان و بهرهگیری شرکتهای فناور از نیروی انسانی مستعد در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اجرا شد و سپس مورد تحقیق و ارزیابی قرار گرفت. در این بررسیها، ارتقای رزومه شغلی دانشجویان، شبکهسازی حرفهای، آشنایی با محیطهای استارتاپی و کسب تجربه عملی در کنار تحصیل، بهعنوان مهمترین مزایای این طرح برشمرده شده است.
دکتر فرنوش اعلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس مرکز رشد این دانشگاه با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، گفت: طرح دستیار فناور نقش کلیدی در نزدیکتر شدن دانشگاه به صنعت و درک واقعی دانشجویان از محیطهای شغلی دارد.
وی افزود: با تقویت ساختار اجرایی، ارائه حمایتهای مالی و نظارتی میتوان از ظرفیتهای این طرح در جهت توسعه منابع انسانی متخصص بهدرستی بهرهبرداری کرد.
بر اساس یافتههای این پژوهش، راهکارهایی نظیر افزایش مدت زمان طرح، ارتقای مبلغ حقالزحمه، برگزاری کارگاههای آموزشی، ارائه بیمه و مشوقهای دانشجویی و بهروزرسانی سامانه ثبت اطلاعات بهعنوان پیشنهادهای کلیدی برای بهبود اجرای این طرح ارائه شده است.
در جمعبندی این مطالعه آمده است که علیرغم برخی کاستیها، اجرای هدفمند طرح دستیار فناور میتواند بستر مناسبی را برای پیوند پایدار میان دانشگاه و صنعت و آمادهسازی دانشجویان برای ورود مؤثر به بازار کار فراهم کند.
false
false
false
false