- تاریخ : ۱۴۰۴/۰۱/۱۰ ساعت : ۱۱:۰۳:۱۸
- کد خبر 18963
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:طرح حامی در سه درس فارسی، ریاضی و علوم برای دانش آموزان نیازمند توجه تدوین و کارهای آن شروع شده است.
به گزارش منشور اقتصاد– رضوان حکیم زاده در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه سال تحصیلی ۱۴۰۳ با یک مهر آرام شروع شد گفت: یکی از دغدغههایی که هر سال از موضوع کمبود معلم و کلاسهای بدون معلم وجود داشت با تدابیر وزیر آموزش و پرورش و تلاش شبانه روزی همکاران در استانها، مرتفع شد بنابراین شروع خیلی خوبی را داشتیم.
وی با بیان اینکه موفق شدیم برنامه سالانه را به صورت مشارکتی و با همکاری معاونتهای آموزش ابتدایی در سراسر استانها تدوین کنیم افزود: شاید یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه اهتمام خاصی است که رئیس جمهور به آموزش و پرورش و اصلاح روشهای آموزش، تحول در محیطهای یادگیری و عدالت آموزشی قائل شدهاند که منجر به یک سری نشستهای متعدد با محوریت ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی شده و شور و شوقی را در همکاران و در مدارس ایجاد کرده است که باعث میشود به بهبود فرایندهای یاددهی و یادگیری در کلاسهای درس بیشتر تمرکز کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات خوبی برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل انجام شده، ادامه داد: بجز موضوع برخی از تعطیلیها که خارج از اختیار آموزش و پرورش بود الحمدالله در بقیه حوزهها و زمینهها معلمان، آموزگاران و مدیران در سراسر کشور، معلمان کلاسهای چندپایه خصوصاً در مناطق روستایی عشایری تمام تلاش خود را به کار بستهاند تا بتوانند فضای خوبی را برای یادگیری دانش آموزان فراهم کنند.
حکیم زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ امیدوار هستیم باقیمانده سال تحصیلی بدون چالش خاصی سپری شود گفت: طرح حامی که با تمرکز بر حمایت آموزشی مستمر یادگیرندگان، برای دانش آموزانی است که نیازمند توجه هستند در سه درس فارسی، ریاضی و علوم تدوین و کارها شروع شده، امیدوار هستیم در فرصت باقی مانده سال تحصیلی برنامههای جبرانی که برای ارتقای بنیه یادگیری این دانش آموزان تدوین شده را اجرایی کنیم.
وی یکی دیگر از برنامههای سال ۱۴۰۴ را بحث عید، هنر و داستان اعلام کرد و افزود: فعالیتی خلاقانه متناسب با روحیات دانش آموزان در دوره ابتدایی است که فرصتی را برای ارتقای مهارتهای زبانی، استفاده از بستر قصهها و پیامهای تربیتی در تلفیق با بهار رمضان و ماه مبارک رمضان در دو قسمت ادبی و هنری در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم که مانند سالهای قبل با هدایت معلمان و حمایت خانوادهها شاهد این باشیم که فعالیتهای یادگیری تعطیلات نوروز متمرکز بر عید هنر و داستان معطوف به فعالیتهای خلاقانه، داستان نویسی، داستان خوانی و داستان گویی یا تهیه آثار هنری مورد علاقه دانش آموزان باشد و زمینه را برای ارتقای مهارتهای زبانی، پرورش خلاقیت و استفاده از ظرفیت پیامهای تربیتی موجود در داستانهای مفید برای دانش آموزان پر کند.
معاون وزیر با بیان اینکه در مورد برنامههای در دست اجرا، حمایتهای لازم را دریافت کردهایم عنوان کرد: با تفاهمنامهای که با بنیاد کرامت رضوی در طرح «مهر درخشان رضوی» داشتیم، ۱۴۰۰ دانش آموز زیارت اولی عشایر قبل از ماه مبارک رمضان به مشهد اعزام شدند که بنیاد کرامت هزینههای اقامت و پذیرایی آنها را تقبل کرد و با حمایت وزیر آموزش و پرورش و همکاری معاونت پشتیبانی بودجه ایاب و ذهاب دانشآموزان گرفته شد و به زیارت اعزام شدند.
false
false
false
false