×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
حجتی:حق بیمۀ تولیدی در صنعت بیمه نسبت به تورم افزایش چندانی نداشته است

مدیرعامل شرکت بیمه رازی، اعلام کرد که درحال حاضر حق بیمۀ تولیدی در صنعت بیمه نسبت به تورم افزایش چندانی نداشته زیرا در چهارچوب آیین‌ نامه‌های بیمۀ مرکزی از بین بیش از ۱۰۰ آیین‌ نامه تنها یک یا دو آیین نامه مربوط به بیمه‌های زندگی هستند و مابقی به رشته‌های دیگر برمی‌گردند.

به گزارش منشور اقتصاد ، علیرضا حجتی، در پاسخ به این پرسش که آیا صنعت بیمه در رشته‌های دیگر عملکرد مطلوبی داشته است یا خیر، افزود: بله، به طور کلی ضریب نفوذ ۲.۳ درصد بوده  که ۰.۳ درصد آن  را بیمه‌های زندگی تشکیل می‌دهند و مابقی برای بیمه‌های اموال و مسئولیت هستند.
مدیرعامل شرکت بیمه رازی، تصریح کرد: بنابراین در مقایسه با نسبت جهانی می‌توانیم بگوییم که در بخش بیمه‌های اموال و مسئولیت نسبتاً خوب عمل کرده‌ایم، چرا که ضریب نفوذ این بیمه‌ها در سطح جهان ۳ درصد بوده  و در ایران ۲ درصد.

وی،با طرح این پرسش که  در رشتۀ بیمه‌های زندگی چقدر موفق بوده‌ایم، پاسخ داد که میانگین ضریب نفوذ این بیمه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته بیش از هفت درصد و در کشورهای درحال توسعه نیز بیش از 3 درصد بوده  که  میزان موفقیت ما در این بخش در مقایسه با نسبت جهانی حدوداً یک دهم درصد  بوده است.

حجتی، ادامه داد: موضوع بسیار مهم که به آن کمتر توجه می‌شود این است که تمام رؤسای بیمۀ مرکزی به محض ورود به بیمه مرکزی، درگیر مشکلات و گرفتاری‌های بخش بیمه‌های اموال از جمله بحث دیه‌ها، ضریب نفوذ و اتکایی‌ها می‌شوند.

وی، توضیح داد: در یک کلام، اگر بتوانیم یک استراتژی یا یک برنامۀ پنج ساله برای صنعت بیمه ترسیم کنیم و هر شرکت یا نهادی که در این زمینه نقش دارد وظیفۀ مشخصی را برعهده بگیرد؛ مطمئناً صنعت بیمه در انتهای این پنج سال می‌تواند ضریب نفوذ بسیار خوبی داشته باشد.

منبع چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی

 

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد