×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
بی اعتمادی‌های سهامداران  بازار بورس را سخت کرده است

مجید عشقی در جلسه‌ای با حضور فعالان از نهادهای مالی، تحلیل‌گران و رسانه‌های بازار سرمایه اظهار داشت: بحث‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باعث ایجاد برخی توقعات و انتظارات از بورس شده است.

وی ادامه داد: بی اعتمادی‌های حاکم در میان سهامداران تحت تاثیر عوامل مختلف باعث ایجاد شرایطی سخت در بازار شد که اکنون با توجه به چنین مساله‌ای و نیز برای گذر از این شرایط نیازمند یک همدلی هستیم.

عشقی گفت: تجربیات قبلی نیز حاکی از آن است که شرایط فعلی حاکم بر بازار نمی‌تواند در بلندمدت ادامه‌دار باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد: در برهه‌هایی که شرایط بازار سرمایه خیلی مناسب نیست، طبیعتا بخش‌های خصوصی چندان تمایلی به عرضه شرکت‌های زیر مجموعه خود به بورس ندارند و معتقدند که ارزندگی چندانی برای شرکت‌ها در این بازار در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید بر منصفانه بودن معاملات بازار سهام گفت: سازمان بورس هیچ نقش و دخالتی در کاهش و افزایش ارزش سهام شرکت‌های بورسی و یا شاخص کل ندارد و معاملات این بازار براساس واقعیت‌های اقتصادی پیش می‌رود.

عشقی با اعلام اینکه اگر نقش بورس در تولید چشمگیر نباشد دیگر نمی‌توان هیچ ارزشی را برای این بازار در اقتصاد کشور قایل باشیم، افزود: گاها برخی از سیاست‌های اتخاذ شده فراتر از موضوعات بازار سرمایه، باعث آسیب جدی به وضعیت تولید در کشور می شود.

رییس سازمان بورس با اعلام اینکه هیچ یک از فضاهای حاکم در اقتصاد کشور مثل بازار سرمایه دارای پشتوانه مردمی نیستند، گفت: بازار سرمایه دارای چندین پشتوانه مانند نهادهای عمومی و ناشران، فعالان بازار، مردم، مشمولان سهام عدالت است اما تاکنون هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت‌ها نشده است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد