×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در یادداشتی به مناسبت روز روابط‌عمومی نوشت: ارایه تصویر مثبت و حفاظت از سازمان در برابر مخاطرات و بحران‌ها از ویژگی روابط‌عمومی کارآمد است.

به گزارش منشور اقتصاد، “روز روابط‌عمومی”، روزی است که باید دید هنر هشتم در چه وضعیتی قرار دارد و چه آینده‌ای می‌توان برای آن ترسیم کرد.

روابط عمومی پیشرفته، مدیریت و مهندسی ارتباطات برای اقناع، اعتماد، نفوذ در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان است.

روابط عمومی قادر به مساله‌شناسی ارتباطی و ترسیم نقشه راه برای ذی‌نفعان است و با تحلیل و ترسیم این نقشه راه، گام‌های مؤثری برای برنامه‌ریزی و مشاوره ارتباطی به مدیران ارشد برداشته و نظام ارتباطات سازمان را مدیریت می‌کند.

عملکرد روابط عمومی نه تنها در فراوانی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی، که در توانایی در گذر از دغدغه‌ها و مسایل ارتباطی سازمان و ارتباط برای شناساندن اقدامات سازمان به مردم یکی از راه‌های معرفی سازمان به مخاطبان است.

پیام‌های تکراری، محتواهای بی‌ربط و اغلب طولانی و ارتباطات بدون استراتژی مشخص نوعی از روابط عمومی بی‌کیفیت است که باید مدیران در دنیای مدرن از آن پرهیز کنند و برای تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی به اجتماعی سازی خبر روی آورند.

در بخش کشاورزی نیز به این نکته توجه کنیم که مهم‌ترین عامل اثرگذار علاوه بر اقلیم و شرایط محیطی، عامل انسانی است به همین دلیل آگاه کردن جامعه و تنویر افکار عمومی در این حوزه از اهمیت برخوردار است.

روابط عمومی وظیفه بسیار سنگینی در حوزه منابع پایه به عنوان بستر تولید دارد و باید از ابزارها و فناوری‌های نوین ارتباطی و تولیدات متنوع چندرسانه‌ای، بهره‌گیری از پتانسیل نهادهای مردمی در آگاه‌سازی و جلب مشارکت مردم برای جهش تولید و لزوم اقناع جامعه به حفظ و بهره‌برداری مطلوب از منابع خدادادی آب‌ و خاک استفاده کند.

فاطمه زارعان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد