×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
تولید ۲۳۷میلیون اصله نهال برای پوشش عرصه‌های منابع طبیعی

۲۳۷ میلیون اصله نهال برای پوشش عرصه‌های منابع طبیعی تولید شد
به گزارش پایگاه خبری منشور اقتصاد- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:‌ امسال ۲۳۷ میلیون اصله نهال برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در عرصه های منابع طبیعی کشور تولید شد.
عباسعلی نوبخت،  اظهار کرد:‌ از مجموع این نهال ها ۱۲۱ میلیون اصله نهال را بخش خصوصی و ۱۱۶ میلیون اصله نهال را نیز بخش دولتی تولید کرده است.
وی افزود:‌ برای کاشت این میزان درخت زیر ساخت تمامی نهالستان های کشور آماده شده است که پوشش گیاهی کشور با برنامه ریزی افزایش سرانه سبز، طرح های زراعت چوب، احیا و غنی سازی پوشش طبیعی و مقابله با بیابان زایی عملیاتی خواهد شد.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: علاوه بر تولید نهال توسط بخش خصوصی و دولتی بخش باغبانی سازمان جهاد کشاورزی نیز ۶۲ میلیون اصله نهال با اهداف توسعه باغات تولید کرده است.
وی افزود: از مجموع نهال هایی که در بخش دولتی توسط منابع طبیعی و آبخیزاری کشور تاکنون تولید شده است ۴۲ میلیون اصله نهال در سطح اراضی کاشته شده و مابقی نیز در حال کاشت است و بخش زیادی از نهال های تولیدی بخش خصوصی نیز فروخته شده است.
نوبخت گفت: با پایان کاشت درختان در سال جاری و اوایل سال آینده تمامی نهال های کاشته شده ثبت خواهند شد و مورد رصد قرار می گیرد.
توزیع ۳۰۰ میلیون اصله نهال برای زراعت چوب
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: در طرح زراعت چوب که با همکاری مردم و بهره برداران انجام می شود، ۳۰۰ میلیون اصله نهال در سال اول توزیع شده که تقاضا از سوی مردم تا ۵۰۰ میلیون اصله بوده است.
نوبخت بر فرهنگ سازی کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی و زراعی تاکید کرد و گفت: از تمامی مردم می خواهیم که برای ایرانی سبز در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برای هر استان یک نماینده از سازمان های مردم نهاد معرفی کرده ایم که به عنوان ناظران بر فعالیت ها نظارت داشته باشند تا بتوانیم عیب ها را شناسایی و رفع کنیم.
تاکید بر ترویج گفتمان درخت داری
نوبخت گفت: اکنون باید در کنار گفتمان درخت کاری، گفتمان درخت داری نیز در جامعه نهادینه شود چرا که نگهداری و حفاظت از کاشت نیز مهم است.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: برای حفاظت از درختان باید از ظرفیت تمامی ارگان ها، بخش خصوصی و مردم استفاده کنیم.
به گزارش منشور اقتصاد، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از ابتدای سال ۱۴۰۲ کلید خورد و مقرر شده تا طی مدت ۴ سال با مشارکت مردم یک میلیارد نهال در عرصه‌های مختلف کاشت شود.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد