×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی‎‎ پشتیبان کشت قراردادی

صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان شرکت‌های پشتیبان کشاورزی قراردادی با ارائه حمایت‌های مالی و فنی به کشاورزان به رونق تولید و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی کمک می‌کنند.

به گزارش منشور اقتصاد، طرح کشاورزی قراردادی به عنوان یک راهبرد ملی در توسعه کشاورزی، مدیریت ریسک‌های بازار، ایجاد امنیت درآمدی برای کشاورزان و بهبود کیفیت محصولات را مورد توجه قرار می‌دهد.

در این راستا، نشستی با حضور مدیرکل دفتر اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و سایر مسئولان ذی‌ربط در شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برگزار شد تا پلتفرم (بستر الکترونیک) معرفی شده به کارگروه ملی کشاورزی قراردادی مورد بررسی قرار گیرد.

کشاورزی قراردادی با حمایت پلتفرم‌ها و شرکت‌های پشتیبان، مدل‌های تأمین مالی، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت کسب و کار کشاورزی را فراهم می‌آورد.

در این میان، برخی از صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با ایفای نقش مؤثر، موفق به کسب گواهی فعالیت به عنوان شرکت پشتیبان شده‌اند. صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در تولید قراردادی سیب، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی در تولید قراردادی زعفران، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان در تولید قراردادی چای و صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در تولید قراردادی عسل از جمله این صندوق‌ها هستند.

با توجه به اهمیت کشاورزی قراردادی در توسعه پایدار بخش کشاورزی، جلسات مستمر در کارگروه ملی کشاورزی قراردادی به منظور بررسی شیوه‌های تأمین مالی و ساماندهی شرکت‌های پشتیبانی برگزار می‌شود.

در کشاورزی قراردادی، قراردادی پیش از آغاز فرآیند تولید، بین کشاورز و خریدار برای مدتی معین به صورت شفاهی یا کتبی منعقد می‌شود و در آن، کشاورز متعهد می‌شود مقادیر توافق شده از یک محصول کشاورزی را با رعایت استانداردهای کیفی و زمان مورد نظر خریدار، تولید و عرضه کند. در مقابل، خریدار ضمن خرید محصول با قیمت توافق شده، تولید کننده را از طریق تأمین بخشی از نهاده‌های کشاورزی، آماده‌سازی زمین، ارائه توصیه‌های فنی و… حمایت می‌کند.

توسعه کشاورزی قراردادی به دلایل مختلف مانند اشتغالزایی، افزایش عملکرد، تولید هدفمند، بهبود فرآیند بازاریابی و فروش و توسعه صادرات بسیار مهم است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد