×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
مخالفت با ماجراجویی های علیرضا قربانی در  تخت جمشید

 

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید نباید اجازه برگزاری رویدادی در تخت‌جمشید داده شود.

به گزارش منشور اقتصاد – ریحانه شیشه گر: «کنسرت علیرضا قربانی با همراهی گروهی بزرگ از نوازندگان، روز نهم تا ۱۱ تیر ماه در میان ستون‌های تخت‌جمشید برگزار می‌شود.»

 

هرچند بلیط این رویداد به سرعت فروش رفت، اما برخی معتقدند که باید هرچه سریعتر این کنسرت در محوطه تاریخی و جهانی تخت جمشید لغو شود.

زهرا احمدی پور رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از مخالفین جدی این کنسرت است.

 

احمدی پور در گفتگو با تابناک می‌گوید: اجرای رویداد‌های فرهنگی می‌تواند به افزایش جذابیت آن بیافزاید و طبیعیست که هنرمندان به دنبال برگزاری رویداد‌های خود در محوطه و اماکن تاریخی باشند.

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پیگیری هنرمندان برای گرفتن مجوز برای اجرا در محوطه‌های تاریخی می‌افزاید: با توجه به وضعیتی که بنا‌های تاریخی دارند به نظر می‌رسد که باید در دادن مجوز‌ها سختگیری‌ها افزایش پیدا کند.

احمدی پور ادامه می‌دهد: هنرمندان و طرفداران آن‌ها به صورت اصولی از بنا‌های تاریخی استفاده نمی‌کنند و پس از برگزاری هر رویداد صدمات زیادی به بنا‌های تاریخی وارد می‌شود.

«بودجه محدود مرمت بناها»، «ارتعاش و استقرار آلات موسیقی» و «رفت و آمد مخاطبین» سه موردی هستند که به گفته رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری هر نوع رویدادی را در اماکن تاریخی خطرناک می‌کنند.

 

او می‌افزاید: بودجه محدودی برای مرمت بنا‌های تاریخی در نظر گرفته می‌شود علاوه بر این در زمینه حفظ و نگهداری بنا‌ها نیز کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد بنابراین اجرای این رویداد‌ها می‌تواند بنا‌های تاریخی ما را نابود کند.

 

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید اگر بنا بر هر دلیلی تصمیم بر دادن مجوز اجرا داده شد باید حتما شرط و شروط‌هایی برای برگزار کننده گذاشته شود و تضمین‌هایی از کنسرت گذار گرفته شود و علاوه بر این، رویداد در با فاصله و شعاعی از محوطه تاریخی برگزار شود.

 

او ادامه می‌دهد: برگزار کننده برنامه باید نقشه‌ای از نحوه ورود و خروج و محل برگزاری کنسرت تهیه کند و به تایید مراکز مرتبط برساند، البته باز هم با رعایت همه این جوانب، معتقدم که برگزاری کنسرت در این اماکن خطرناک است.

 

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌افزاید: صرف گرفتن تضمین و تعهد از برگزار کنندگان کنسرت کافی نیست چرا که گاهی خسارت‌های وارده ممکن است غیرقابل جبران باشد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد