- تاریخ : ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ ساعت : ۲۰:۴۰:۴۹
- کد خبر 7865
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true

اکنون که ریلگذاری خوبی به همت مدیریت شهری تهران و وزارت صمت در زمینه ورود تاکسیهای برقی به تهران گذاشته شده همه نگاهها به دولت و شخص رئیسجمهور است تا با اجرای قانون، بخشی از مشکلات دارندگان تاکسیهای برقی را حل کند.
به گزارش منشور اقتصاد، بنابراین جمعاٌ زمینه ورود حدود 50 هزار تاکسی برقی و 5000 اتوبوس به تهران فراهم شده البته قرار نیست همه آنها یکباره وارد ناوگان تاکسیرانی شوند اما به تدریج تهرانیها شاهد تغییر چهره شهر به واسطه حضور این خودروها خواهند بود.
در این راستا سال خرداد ماه امسال، 1000 دستگاه تاکسی برقی از طریق شرکت کرمان موتور رونمایی شد که 200 دستگاه از آنها پلاک گذاری و تحویل رانندگان تاکسی شد و روال واگذاری سایر خودروها نیز به تدریج انجام خواهد شد اما اخیرا صدای گلایه این دسته از تاکسیرانها به گوش برخی مسئولان رسیده است.
جمعی از دارندگان تاکسیهای برقی، ابتدا با تجمع مقابل سازمان تاکسیرانی و در ادامه به دو بار تجمع مقابل ساختمان شورای شهر تهران خواستار تحقق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر شدند؛ این ماده قانونی به دولت اختیار پرداخت مبلغ بلاعوضی به مالکان تاکسی های برقی می دهد، مبلغی که میتواند بار زیادی از فشارهای مالی ناشی از خرید تاکسی های برقی را از دوش مالکان بردارد.
اجرای قانونی که فشار مالی را از دوش تاکسیرانها برمیدارد
شادی مالکی؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: حرف رانندگان تاکسی این است که هزینه و اقساط خودروهای برقی بالاست و چرا کمک بلاعوض دولت محقق نمیشود؟ این افراد که برای نوسازی تاکسیها اقدام و خودرو را یک میلیارد و 300 میلیون تومان خریداری کردهاند، معتقد هستند اگر دولت از طریق اجرای قانون مذکور، حداقل 200 میلیون تومان از هزینه خرید این خودروها را بپردازد آنها فشار مالی کمتری متحمل میشوند.
اگرچه تاکسیرانها باید تحقق این ماده قانونی را از دولت مطالبه کنند اما شهردار تهران هم که پیش از این قول پیگیری و کمک به تحقق این قانون را داده هم میتواند درباره این موضوع با دولت و شخص رئیس جمهوری رایزنی و گفتوگو کند.
نگاه تاکسیرانان به پزشکیان
تأثیرات توسعه استفاده از خودروهای برقی در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت، بر هیچکس پوشیده نیست و اکنون که ریلگذاری خوبی به همت مدیریت شهری تهران و وزارت صمت در این زمینه گذاشته شده همه نگاهها به دولت و شخص رئیسجمهور است تا با اجرای قانون، بخشی از مشکلات دارندگان تاکسیهای برقی را کاهش دهد چراکه اگر حمایت دولت و اجرای ماده 12 قانون محقق نشود، قطعاً در عدم ترغیب سایر تاکسیرانها برای خرید تاکسیهای برقی اثرگذار است و حتی می تواند اقدامات صورت گرفته را بیاثر کند.
false
false
false
false