×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
نقص نرم‌افزاری شیشه بالابر ۷۳۰۱ دستگاه «مدل Y»

وزارت حمل‌ونقل فدرال استرالیا از فراخوان ۷۳۰۱ خودروی تسلا مدل Y ۲۰۲۵ به دلیل نقص نرم‌افزاری در شیشه بالابر سمت راننده خبر داد.

به گزارش منشور اقتصاد- وزارت حمل و نقل فدرال استرالیا در آخر هفته گذشته، این فراخوان را صادر کرد و هشدار داد که تمام مدل‌های ۲۰۲۵ «مدل وای» (Model Y) مشکلی دارند که بر شیشه بالابر اتوماتیک سمت راننده و سیستم ایمنی آن تاثیر می‌گذارد. این نقص فنی در ۷۳۰۱ دستگاه خودروی «تسلا» که در استرالیا فروخته شده، شناسایی شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیستم محافظت خودکار پنجره سمت راننده به دلیل یک مشکل نرم‌افزاری، ممکن است آنطور که انتظار می‌رود، عمل نکند و به بسته شدن پنجره با نیروی بیش از حد بر روی هرگونه مانعی، مانند اعضای بدن، منجر شود.

اگر هنگام بسته شدن پنجره سمت راننده، عضوی از بدن در فضای پنجره باشد، می‌تواند خطر آسیب به سرنشین خودرو را افزایش دهد.

«تسلا» با مالکان خودروهای مشمول فراخوان تماس خواهد گرفت، اگرچه این مشکل را می‌توان با نصب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم که توسط این شرکت، ارائه شده است، برطرف کرد.

فراخوان اخیر، مشابه مشکلی است که در سال ۲۰۲۲ در آمریکا شناسایی شد و به فراخوان حدود ۱.۱ میلیون خودرو «تسلا»، از جمله خودروهای «مدل سه» (Model ۳) و «مدل اس» (Model S)، منجر شد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در آن فراخوان، اعلام کرد که پنجره‌های اتوماتیک خودروها، ممکن است پس از تشخیص مانع، به درستی واکنش نشان ندهند.

بر اساس گزارش گاردین، این فراخوان در استرالیا، پس از فراخوان ۲۹۷ دستگاه خودروی «مدل وای» و «مدل سه» به دلیل مشکل فرمان هیدرولیک در ماه مارس، بزرگترین فراخوان این خودروساز آمریکایی در سال میلادی جاری است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد