×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
پیشگیری و درمان واریس و هموروئید

واریس و هموروئید از شایع ترین نارسایی های مزمن وریدی می باشند که بر اثر عوامل مختلف مانند سن، ژنتیک، تغییرات هورمونی، بارداری و فشار خون ایجاد می شوند

و به مرور زمان با کاهش قابلیت ارتجاعی دیواره سیاهرگ و نقص در عملکرد دریچه های لانه کبوتری، بازگشت خون از طریق سیاهرگ ها دچار اختلال شده و خون مدت بیشتری در سیاهرگ های اسیب دیده باقی می ماند که به نوبه خود باعث فشار بیشتر به دیواره ورید، گشاد شدن و پیچ و خم دار شدن وریدها، التهاب سنگینی، درد و تورم پا و در نهایت حتی زخم میگردد.

این اختلال چنانچه در ناحیه رکتوم صورت گیرد منجر به هموروئید و شقاق می گردد

و اگر در پا اتفاق بیافتد به واریس سیاهرگ های پا معروف است که با گرفتگی عضله ساق پا، درد و سنگینی، خارش و ورم در پاها (به خصوص مچ پا) آغاز می گردد و اگر تحت درمان قرار نگیرد علاوه بر محدود کردن فعالیت های فرد، میتواند منجر به عوارض شدیدتر شود.

برای پیشگیری از نارسایی مزمن وریدی باید از ایجاد فشارهای شدید یا طولانی به سیاهرگها پرهیز کرد. وزن بالا، پوشیدن جوراب های ساق کوتاه و تنگ، ایستادن یا نشستن های طولانی باعث رکود خون وریدی گردیده و زمینه ساز بروز نارسایی در عملکرد آنها میشود.

توصیه میشود افراد مستعد و کسانی که بنا به حرفه خود مجبورند مدت طولانی بدون تحرک بایستند یا بنشینند از جوراب های الاستیک بالاتر از زانو که دیوراه سیاهرگها را محکم نگه میدارد و از شل شدن آنها جلوگیری می کند، استفاده نمایند.

با انجام تمرینات بدنی روزانه و خودداری از بی تحرکی، به تقویت عضلات اطراف سیاهرگها میتوان کمک کرد. همچنین مصرف مکملهایی که باعث جلوگیری از یبوست و تسهیل اجابت مزاج میشوند در پیشگیری و بهبود هموروئید، بسیار موثر است.

تهیه و تنظیم: حمید عرب عامری

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد