- تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۱۲ ساعت : ۱۵:۴۹:۵۳
- کد خبر 30085
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true

معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی سازمان راهداری گفت: استان یزد بهعنوان یکی از مهمترین گلوگاههای ارتباطی کشور، نقش حیاتی در حملونقل جادهای دارد و روزانه بهطور میانگین بین ۱۱ تا ۱۶ هزار خودروی سنگین از محورهای اصلی آن عبور میکنند.
به گزارش منشور اقتصاد از روابطعمومی سازمان راهداری وحملونقل جادهای، منصور فخاران در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد که با هدف بررسی چالش ها و مسائل مربوط به حوزه حمل و نقل و هوشمندسازی و سامانه ۱۴۱ برگزار شد، با اشاره به ظرفیتهای ترانزیتی این استان اظهار کرد: یزد کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و گذرگاه دو جاده بینالمللی محسوب میشود.
وی افزود: تنها در سه محور اصلی استان شامل محور یزد – اصفهان (۴ تا ۶ هزار تردد روزانه)، یزد – کرمان (۲ تا ۳ هزار تردد) و یزد – بافق – بندرعباس (۵ تا ۷ هزار تردد) سالانه بیش از ۵ میلیون سفر ناوگان سنگین ثبت میشود.
معاون سازمان راهداری با بیان اینکه یزد ۷.۵ درصد از سهم حمل بار کشور را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: حجم بالای تردد در کنار فعالیتهای صنعتی و معدنی، فشار زیادی بر زیرساختها وارد کرده و موجب استهلاک سریع راه ها می شود.
فخاران توسعه و هوشمندسازی راهها را از مهمترین نیازهای آینده استان دانست و گفت: در حال حاضر یزد دارای ۱۸۵ سامانه هوشمند حمل و نقل جادهای است که بهزودی به ۲۴۱ سامانه افزایش خواهد یافت.
وی تأکید کرد: با وجود محدودیتهای اعتباری و نیروی انسانی، راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان یزد با تکیه بر مدیریت کارآمد در مسیر توسعه و ارائه خدمات بیشتر به کاربران راه حرکت میکند.
این مسئول در پایان بر هوشمند سازی فرایند حمل و نقل در استان به منظور برقراری عدالت، شفافیت و تسریع در فرایند حمل و نقل تأکید کرد.
false
false
false
false