×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
محکومیت تسلا به پرداخت ۳۲۹ میلیون دلار غرامت بابت تصادف مرگبار اتوپایلوت

هیئت منصفه دادگاه فلوریدا شرکت تسلا را در حادثه تصادف مرگبار مدل S با سیستم اتوپایلوت در سال ۲۰۱۹ مقصر شناخت و این خودروساز را به پرداخت ۳۲۹ میلیون دلار به خانواده قربانیان محکوم کرد؛ کارشناسان معتقدند این اولین رای محکومیت تسلا بابت مرگ شخص ثالث ناشی از اتوپایلوت است و میتواند موجی از شکایات مشابه را علیه تسلا به راه بیاندازد.

به گزارش منشور اقتصاد-هیئت منصفه دادگاه فدرال میامی، شرکت خودروسازی «تسلا» را به پرداخت ۱۲۹ میلیون دلار غرامت و ۲۰۰ میلیون دلار خسارت تنبیهی به ورثه فرد فوت شده و بازمانده، محکوم کرد.

وکلای شاکیان اظهار کردند: این دادگاه، اولین دادگاهی است که به مرگ غیرعمد شخص ثالث ناشی از سیستم اتوپایلوت، مربوط می‌شود. شاکیان درخواست غرامت ۳۴۵ میلیون دلاری کرده بودند.

«تسلا» با دعاوی مشابه زیادی در مورد قابلیت‌های خودران خودروهایش، روبرو شده است اما این دعاوی، بدون رسیدن به دادگاه، حل و فصل یا رد شده‌اند. یک قاضی در اوایل تابستان سال میلادی جاری، تلاش‌های «تسلا» برای رد این پرونده را نپذیرفت و کارشناسان اعلام کردند این ممکن است سایر شاکیان را علیه این تولیدکننده خودروهای برقی، تشویق کند.

«الکس لمان»، استاد دانشکده حقوق دانشگاه مارکت آمریکا، گفت: عقیده دارم که این یک مسئله بزرگ است. او گفت: این موضوع، ممکن است توافق‌های آینده را برای «تسلا»، گران‌تر کند. این اولین باری است که «تسلا» در یکی از مرگ ومیرهای بسیار زیادی که در نتیجه فناوری خودران آن رخ داده است، با حکم محکومیت مواجه می‌شود.

حکم روز جمعه، می‌تواند تلاش‌های «ایلان ماسک»، مدیرعامل این خودروساز و ثروتمندترین فرد جهان را برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران مبنی بر پیشروی «تسلا» در زمینه رانندگی خودران برای وسایل نقلیه شخصی و همچنین روبوتاکسی‌هایی که قصد دارد سال میلادی آینده، تولید آنها را آغاز کند، مختل کند. ارزش سهام «تسلا» روز جمعه ۱.۸ درصد کاهش یافت.

طبق گزارش‌های منتشر شده، «تسلا» قصد دارد درخواست تجدیدنظر کند.

این محاکمه مربوط به حادثه‌ای در ۲۵ آوریل سال ۲۰۱۹ بود که طی آن، «جورج مک‌گی» با خودرو «مدل اس» خود با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از یک تقاطع عبور کرد و به خودرو پارک شده، برخورد کرد. «مک‌گی» دستش را دراز کرده بود تا تلفن همراهی را که روی کف ماشینش انداخته بود بردارد و ظاهرا هیچ هشداری دریافت نکرده بود زیرا از تابلو ایست و چراغ قرمز عبور کرده و به شاسی بلند قربانیان برخورد کرده بود.

«فیلیپ کوپمن»، استاد مهندسی دانشگاه کارنگی ملون و متخصص فناوری خودران، گفت: ‌ عملکرد راننده چندان بی‌نقص نبوده، اما هیئت منصفه، همچنان «تسلا» را در این تصادف، مقصر دانسته است. تنها راهی که هیئت منصفه می‌توانست علیه «تسلا» رای دهد، یافتن نقص در نرم‌افزار اتوپایلوت بود و این موضوع مهمی است.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌ان، «تسلا» ماه میلادی گذشته، بزرگترین کاهش فروش سه‌ماهه‌اش را در بیش از یک دهه گذشته، ثبت کرد و سودش کمتر از پیش‌بینی‌های وال استریت بود.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد