- تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۱۶ ساعت : ۱۲:۱۰:۰۱
- کد خبر 32750
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true
گوگل قابلیت حالت هوش مصنوعی جستجوی خود را با پشتیبانی از ۳۵ زبان جدید و در ۴۰ منطقه تازه گسترش داد تا این سرویس اکنون در بیش از ۲۰۰ کشور در دسترس باشد؛ مدل Gemini با استدلال پیشرفته، پاسخهای هوشمندتر و متناسب با زبانهای محلی ارائه میکند.
به گزارش منشور اقتصاد-شرکت گوگل از زمانی که در اوایل ماه مارس سال جاری، پیشنمایشی از ویژگی حالت جستجوی هوش مصنوعی خود را به آزمایشکنندگان خود ارائه داد، به سرعت در حال گسترش دسترسی به حالت هوش مصنوعی در جستجو بوده است.
به نقل از انگجت، اکنون این شرکت اعلام کرده است که شروع به ارائه چتبات اختصاصی هوش مصنوعی در جستجو به ۴۰ منطقه جدید کرده و آن را در ۳۵ زبان جدید در دسترس قرار داده است.
زبانهای تازه پشتیبانیشده شامل عربی، چینی، کروات، چکی، هلندی، آلمانی، یونانی، فرانسوی، مالایی، روسی، تایلندی، ویتنامی و موارد دیگر هستند.
گوگل میگوید استدلال پیشرفته و درک چندوجهی مدل سفارشی جمینای(Gemini) برای جستجو به آن اجازه میدهد تا ظرافتهای زبانهای محلی را درک کند، بنابراین سؤالات را اشتباه متوجه نمیشود یا پاسخهای کلیشهای تولید نمیکند.
در ماه مه، دو ماه پس از شروع آزمایش این ویژگی توسط گوگل، این شرکت آن را برای همه در ایالات متحده ارائه کرد. در آن زمان اعلام شد که با دریافت بازخورد بیشتر، بسیاری از ویژگیها و قابلیتهای حالت هوش مصنوعی را مستقیماً به تجربه جستجوی اصلی در «AI Overviews» منتقل خواهد کرد.
در اوایل سپتامبر، گوگل حالت هوش مصنوعی را برای زبانهای بیشتری از جمله هندی، اندونزیایی، ژاپنی، کرهای و پرتغالی برزیلی فعال کرد.
اکنون کاربران بیشتری در مناطق جدید، پاسخهای حالت هوش مصنوعی را در صفحه جستجوی خود مشاهده خواهند کرد و میتوانند در هفتههای آینده با زبان دلخواه خود با این ویژگی تعامل داشته باشند.
گوگل قصد دارد قابلیتهای بیشتری را به حالت هوش مصنوعی خود اضافه کند و اخیراً یک بهروزرسانی منتشر کرده است که درک پیامهای بصری را بهبود میبخشد.
شایان ذکر است که اگرچه نتایج حالت هوش مصنوعی میتواند برای سؤالات سریع، مفید باشد، اما ناشران آنلاین، کاهش ترافیک وب را به خلاصهها نسبت میدهند. یک مطالعه از مرکز تحقیقات پیو(Pew Research Center) نشان داد که کاربران اگر خلاصه حالت هوش مصنوعی را در بالای صفحه نتایج خود ببینند، کمتر روی لینکهای وبسایتها کلیک میکنند و احتمال بیشتری دارد که مرور نتایج خود را پایان دهند.
false
false
false
false


















