- تاریخ : ۱۴۰۴/۱۰/۰۶ ساعت : ۲۱:۵۷:۴۷
- کد خبر 38480
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true
مدیر امور اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در اولین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس اعلام کرد: منطقه آزاد ارس بیشترین میزان پوشش تحصیلی در بین مناطق آزاد کشور را کسب کرده است.
به گزارش منشور اقتصاد از ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر امور اجتماعی، ورزش و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اولین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس با اشاره به رشد چشمگیر پایه یازدهم در جلفا و خداآفرین، از دستاوردهای آموزشی منطقه تقدیر کرد. وی تأکید کرد: برآورد ما نشان میدهد منطقه آزاد ارس بیشترین میزان پوشش تحصیلی را در بین مناطق آزاد کشور دارد.
بر اساس این گزارش، سمیرا سنگی در اولین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس با تشریح سیاستهای کلان آموزشی، از دستاوردهای اخیر منطقه در حوزه آموزش تقدیر کرد و با اعلام یک دستاورد کلان آموزشی گفت: برآورد ما در کل مناطق آزاد کشور نشان میدهد منطقه آزاد ارس بیشترین میزان پوشش تحصیلی را در بین مناطق آزاد کشور دارد که این جای تقدیر و تشکر دارد.
سنگی با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: تأکید ایشان بر توسعه خدمات آموزشی و کیفیت زندگی ارسوندان سبب شده تا بودجه قابلتوجهی به این حوزه تخصیص داده شود. این سیاستگذاری کلان منجر به دستاوردهای بسیار خوبی در منطقه شده که میتواند نقطه عطفی برای انگیزه و تلاش بیشتر باشد.
وی در ادامه با اشاره به جمعیت ۲۵۶ هزار نفری دانشآموزان مناطق آزاد که معادل استان بیستوسوم کشور از نظر تعداد دانشآموز است گفت: این آمار مسوولیت مناطق را در قبال توسعه آموزشی بسیار سنگین میکند. به همین دلیل بخشی از درآمد محققشده در مناطق به حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اختصاص یافته تا ساختارهای موجود توسعه یابد و کیفیت زندگی بومیان ارتقا پیدا کند.
مدیر امور اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با استناد به آخرین تحلیل نتایج آزمون نهایی خرداد ۱۴۰۴ منطقه آزاد ارس اعلام کرد: با توجه به آمار و ارقام موجود در پایه یازدهم در جلفا و خداآفرین رشد بسیار چشمگیری محقق شده است که اگر سیاستگذاری و ریلگذاری درست ادامه یابد، میتواند دستاوردهای عالیتری برای منطقه ایجاد کند.
سنگی تأکید کرد: نکته مهم ارتقای کیفی آموزش است، هرچند ارتقای کمی نیز باید مدنظر قرار گیرد و ضروری است روی توانمندسازی جامعه هدف کار شود.
وی با اشاره به بخش امیدبخش تصویب تقویت پژوهشسراهای دانشآموزی ارس گفت: پژوهشسرا حلقه اتصال دانشآموزان به فرصتهای رشد در المپیادها و رقابتهای علمی است. ارتقای پژوهشسرا تنها به معنای تجهیزات نیست، بلکه شناسایی درست دانشآموزان و قراردادن آنان در مسیر صحیح است.
مدیر امور اجتماعی، ورزش و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: امیدوارم با تقویت این بخش، امید به قشر آیندهساز منطقه تزریق شود. مسیر پیشرو دشوار است و آموزش و پرورش میتواند با برگزاری دورههای توانمندسازی به شرطی که مخاطب دقیقاً جامعه هدف باشد، کمک شایانی کند.
وی در پایان گفت: پیشنهاد میشود با توجه به تعامل موجود بین منطقه آزاد ارس و ادارهکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، دانشآموزان تحت پوشش قرار گیرند و حتی در قالب بورسیه حمایت شوند تا در نهایت خروجی به منطقه بازگردد و شاهد درخشش بیشتر منطقه آزاد ارس باشیم.
false
false
false
false

















