×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
اختلال مجدد در بانک‌های ملی و صادرات؛ ادامه آثار حمله سایبری در فرآیند بازگردانی

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد که اختلال امروز در خدمات کارت بانکی بانک‌های ملی و صادرات، در جریان فرآیند بازگردانی و پایدارسازی سامانه‌ها پس از حمله سایبری اخیر رخ داده و بخشی از خدمات این دو بانک را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش منشور اقتصاد- در حالی که آخر هفته گذشته اعلام شد تمامی اختلال‌های پیش آمده در بانک‌های کشور (تجارت، ملی و صادرات) برطرف شده، از صبح امروز (شنبه – ۶ تیر ۱۴۰۵) اختلال‌هایی در برخی بانک‌های کشور مشاهده شد که به همین دلیل، شرکت خدمات انفورماتیک راجع به این اختلال‌ها بیانیه جدیدی صادر کرد.

طبق بیانیه جدید شرکت خدمات انفورماتیک، اختلال موجود در بانک‌های ملی و صادرات ( خدمات کارت بانکی) به دلیل فرایند بازگردانی و پایدارسازی سامانه‌های بانک‌های ملی و صادرات پس از حمله سایبری است که باعث شده، بخشی از خدمات این دو بانک بار دیگر با اختلال روبه‌رو شود.

در متن بیانیه شرکت خدمات انفورماتیک آمده است:

«بررسی‌های فنی نشان می‌دهد این اختلال در امتداد آثار حمله سایبری پیشین بر زیرساخت‌های فنی و سامانه‌های متمرکز بانکی پدید آمده است. از همان لحظه نخست، تیم‌های فنی و امنیتی شرکت خدمات انفورماتیک با همه ظرفیت در حال شناسایی منشأ اختلال، ایمن‌سازی سامانه‌ها و بازگردانی پایدار خدمات هستند.

شرکت خدمات انفورماتیک ضمن پوزش از مشتریان گرامی بانک‌های ملی و صادرات، تاکید می‌کند که صیانت از اطلاعات و دارایی‌های مردم در اولویت کامل قرار دارد و بر پایه بررسی‌های انجام‌شده، هیچ‌گونه دسترسی غیرمجاز به داده‌های مشتریان گزارش نشده است.

از هم‌وطنان درخواست می‌شود ضمن حفظ آرامش و شکیبایی، اخبار و اطلاعیه‌های تکمیلی را تنها از طریق پایگاه‌های رسمی بانک‌ها و شرکت خدمات انفورماتیک دنبال کنند.

تلاش فنی برای بازگرداندن خدمات، تا رسیدن به پایداری کامل و اطمینان از عملکرد ایمن سامانه‌ها، بی‌وقفه ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در نخستین فرصت منتشر خواهد شد.

 

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد