×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
امتحانات نهایی به دلیل کنکور تغییر نمی کند / کلاس های جبرانی و تقویت شاد در دستور کار

وزیر آموزش وپرورش تأکید کرد زمان امتحانات نهایی به دلیل ارتباط مستقیم با کنکور قابل تغییر نیست و این آزمون ها باید پیش از اربعین برگزار شوند؛ همچنین از برنامه های جبرانی، ساماندهی نیروی انسانی و تبدیل انجمن اولیا به سازمان خبر داد.

به گزارش منشور اقتصاد-علی‌رضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه زمان برگزاری امتحانات نهایی به‌دلیل ارتباط مستقیم با کنکور قابل تغییر نیست، از برگزاری کلاس‌های جبرانی، تقویت زیرساخت‌های شبکه شاد، ساماندهی نیروی انسانی و تصویب تبدیل انجمن اولیا و مربیان به «سازمان انجمن اولیا و مربیان» خبر داد.

علی‌رضا کاظمی در نشست شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امتحانات نهایی باید پیش از کنکور به پایان برسد تا نتایج آن در موعد مقرر به سازمان سنجش ارسال شود؛ بنابراین امکان برگزاری این آزمون‌ها پس از اربعین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از 780 برنامه تا آغاز مهرماه باید اجرایی شود، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان، توزیع کتاب‌های درسی، توسعه دوره پیش‌دبستانی، جبران افت تحصیلی و اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی را از مهم‌ترین مأموریت‌های تابستانی آموزش‌وپرورش برشمرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام اینکه امسال استخدام جدیدی برای مهرماه انجام نخواهد شد، گفت: تنها فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس می‌شوند و دانشجویان سال آخر این دانشگاه باید تا آغاز سال تحصیلی فارغ‌التحصیل شوند.

کاظمی همچنین از تصویب ماده واحده تبدیل انجمن اولیا و مربیان به «سازمان انجمن اولیا و مربیان» خبر داد و گفت: این سازمان به‌عنوان نهادی عمومی غیردولتی، اختیارات بیشتری در حوزه‌های مالی، منابع انسانی و برنامه‌ریزی خواهد داشت و زمینه مشارکت مؤثرتر خانواده‌ها در نظام تعلیم و تربیت را فراهم می‌کند.

وی از تقویت زیرساخت‌های شبکه شاد نیز خبر داد و افزود: با دستور رئیس‌جمهور، 100 سرور جدید به این شبکه افزوده شده است و ظرفیت کلاس‌های مجازی نیز از نمایش هم‌زمان 25 تصویر به 32 تصویر افزایش یافته است.

وزیر آموزش‌وپرورش از آغاز کلاس‌های جبرانی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: این کلاس‌ها با هدف جبران پیامدهای ناشی از شرایط آموزشی سال گذشته برگزار می‌شود و عملکرد استان‌ها در اجرای آن به‌طور مستمر ارزیابی خواهد شد.

کاظمی همچنین با اشاره به تأمین اعتبار برای استمرار فعالیت نیروهای حق‌التدریس در تابستان، اظهار کرد: این نیروها در اجرای کلاس‌های جبرانی، طرح حامی و برنامه‌های اوقات فراغت به‌کار گرفته خواهند شد.

وی در پایان بر رصد مستمر شاخص‌های آغاز سال تحصیلی از سوی مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها تأکید کرد و خواستار هماهنگی همه بخش‌های این وزارتخانه برای آغاز منظم و باکیفیت سال تحصیلی جدید شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد