×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
«اتابک» فردی با سابقه و متخصص برای حوزه صنعت، معدن و تجارت است

به گزارش منشور اقتصادی، «وحید یعقوبی» با اشاره به معرفی سید محمد اتابک از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: وی یک چهره صنعتی و شناخته شده در بین صنعتگران است که در سه وجه صنعت، معدن و تجارت وزارتخانه صمت تخصص و مهارت کافی دارد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: اتابک تجربه و سوابقی خوبی در حوزه های مختلف صنعتی در کشور دارد، به گونه ای که راهبر و مجری طرح های مختلف بوده و مدیریت عملیاتی و کلان هلدینگی نیز داشته است و توانسته طرح های معدنی و فولادی را به بهره برداری برسد.

وی ادامه‌داد: این وزیر پیشنهادی معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بوده و در بحث کلان و مدیریتی نیز فعالیت خوبی داشته است که نشانگر مهارت و توان تخصصی وی در حوزه های اقتصادی و صنعتی کشور است.

یعقوبی با اشاره به اینکه اتابک تشکل ها و بخش صنعتی کشور را خوب می شناسد، گفت: وی نائب رئیس اتاق بازرگانی بوده و در طول مدیریت خود ارتباط خوبی با بخش خصوصی داشته است، ضمن اینکه از مشاوره ها و راهکارهای بخش خصوصی در حل مسائل بهره برده و خواهد برد.

وی بیان‌داشت: بخش خصوصی به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور است و باید به تشکل های بخش خصوصی بها داده شود و از آنها به عنوان بازوان توانمند در تقویت تولید و رشد سهم اقتصادی کشور و سیاستگذاری در این عرصه بهره برد.

این کارشناس صنعت با اشاره به توان تخصصی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان‌کرد: وی در حوزه فولاد نیز فعال بوده است که امیدواریم با همکاری مجلس و رای اعتماد، زودتر بر سکان وزارت صمت بنشیند تا وزارت صمت به ثبات برسد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان‌کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین عمر وزاری صمت کمتر از یک سال بوده است و این امر مشکلاتی را در حوزه های مختلف سیاستگذاری برای صنعتگران و بخش صنعت کشور به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا، سید محمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مرداد) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. وی دارای مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا و دارای سابقه مدیریتی در هیأت مدیره انجمن سیمان، هیأت مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.اتابک در کارنامه خود نایب رئیس اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعاملی و نایب رئیسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رئیسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی را دارد.

وزیر پیشنهادی صمت، دارای سوابق شغلی مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود (مالک ۶ شرکت سیمانی از جمله تهران، ایلام و هگمتانه، ۴ فولادی مانند کاوه جنوب کیش، یک شرکت آلومینیومی، دو شرکت معدنی و آهک، هفت شرکت خدمات مهندسی و…) است.

منبع: ایرنا

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد