- تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۶ ساعت : ۰۱:۴۰:۵۷
- کد خبر 47679
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام از آغاز موج بازگشت زائران تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بینالمللی مهران خبر داد و گفت: برای تسهیل جابهجایی زائران، فراخوان تأمین و اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران صادر شده و هماکنون ناوگان اتوبوسی مورد نیاز در پایانه مرزی شهید سلیمانی آماده خدمترسانی و انتقال مسافران است.
به گزارش منشوراقتصاد از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حیدر دشتیپور اظهار کرد: روند بازگشت زائران از کشور عراق بهتدریج آغاز شده و تمهیدات لازم برای انتقال زائرانی که از ناوگان حملونقل عمومی استفاده میکنند، پیشبینی شده است.
وی افزود: برای مدیریت موج بازگشت زائران طی دو تا سه روز آینده، ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی استانهایی که بیشترین سهم جابهجایی مسافر را دارند، فراخوان شده تا در مرز مهران مستقر شوند.
دشتیپور با اشاره به میزان استفاده زائران از ناوگان عمومی گفت: تاکنون حدود ۳۲ هزار زائر از طریق ناوگان اتوبوسی از مرز مهران جابهجا شدهاند.
وی درباره وضعیت پارکینگها نیز بیان کرد: با تکمیل ظرفیت پارکینگهای اطراف پایانه شهید سلیمانی، بر اساس مصوبه ستاد اربعین، پایانه برکت بهصورت موقت به پارک خودروهای شخصی زائران اختصاص یافت.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام ادامه داد: اکنون بیش از ۶ هزار دستگاه خودروی شخصی در پایانه برکت پارک شده است و با بازگشت تدریجی زائران، این خودروها نیز بهمرور از پارکینگ خارج خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: برآوردها نشان میدهد بیش از ۱۰۰ هزار زائر در کشور عراق حضور دارند که طی دو تا سه روز آینده از طریق مرز مهران وارد کشور میشوند و تمامی امکانات برای ارائه خدمات مناسب و انتقال روان آنان به کار گرفته شده است.
false
false
false
false















