- تاریخ : ۱۴۰۵/۰۲/۱۷ ساعت : ۲۲:۱۸:۴۵
- کد خبر 44660
- پرینت
true
false
true
false
false
false
true
false
true
سرپرست مدیریت حوزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از ورود بیش از 1 میلیون تُن کالای اساسی به کشور از طریق مبادی ورودی مناطق آزاد در بازه زمانی 9 اسفندماه 1404 تا 15 اردیبهشتماه 1405 خبر داد.
به گزارش منشوراقتصاد از روابط عمومی و امور بینالملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مجید حبیبی با اشاره به نقش مناطق آزاد در مدیریت شرایط حساس کشور اظهار کرد: در این بازه زمانی، مناطق آزاد فراتر از یک ظرفیت اقتصادی، به بازوی عملیاتی دولت در مدیریت مرزها و پشتیبانی لجستیکی تبدیل شدهاند و سهم مهمی در حفظ پایداری زنجیره تأمین ایفا کردهاند.
حبیبی افزود: اقلام واردشده شامل گندم، برنج، روغن، حبوبات، شکر، چای، گوشت قرمز و نهادههای دامی از جمله کنجاله سویا، ذرت و جو بوده که مجموعا یک میلیون و 75 هزار و 219 تُن را شامل میشود و مستقیما وارد چرخه تامین غذایی کشور شده است.
سرپرست مدیریت حوزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تأکید بر ضرورت کاهش فشار بر زنجیره تأمین، تصریح کرد: تسریع در ترخیص کالا و استمرار جریان تجارت، نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی و ثبات بازار ایفا میکند.
false
false
false
false















