×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
۲۴ ساعت نفس‌گیر در دریا؛ شکست محاصره با ۴ اَبَرکشتی

داده‌های ماهواره‌ای امروز نشان داد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ کشتی و نفتکش غول‌پیکر محاصره دریایی آمریکا را شکسته‌اند.
به گزارش منشوراقتصاد،  شرکت رهیابی محموله‌های نفتی، تنکر ترکرز، براساس داده‌های ماهواره‌ای نشان داده است که دو نفتکش غول‌پیکر که در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) قرار دارد، با موفقیت از تنگه هرمز عبور کرده‌اند و این بدان معناست که از محاصره آمریکا گذشته‌اند.
به نوشتۀ این شرکت رهیابی محموله دریایی و نفتی، آنها وارد ایران شده‌اند یعنی جایی که در مجموع ۴ میلیون بشکه نفت به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بارگیری خواهند کرد و این ابرنفتکش از سال ۲۰۲۳ تاکنون ۶۰ میلیون بشکه نفت خام ایران را جابه‌جا کرده‌اند.
یکی از این نفتکش‌ها، همان نفتکش غول‌پیکری‌ست که صبح امروز با موقعیت‌یاب روشن بدون هیچ پنهان‌کاری با عبور از دریای آزاد و همچنین تنگه هرمز، وارد آب‌های ایران شد.
البته ظهر امروز نیز، یک کشتی فله‌بر حامل کالای خوراکی با عبور از خلیج فارس وارد بندر امام خمینی (ره) شد.
در ادامۀ این محاصره شکنی‌ها، یک کشتی کانتینری ایرانی دیگر بعدازظهر امروز درحالی‌که دستگاه موقعیت‌یاب (AIS) آن روشن بود، وارد آب‌های آزاد شد.
این درحالی‌ است که چند ساعت پیش، سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) اعلام کرد، در ۴۸ ساعت اول محاصره آمریکا بر کشتی‌های ورودی و خروجی به بنادر ایران، هیچ شناوری نتوانسته از مقابل نیروهای آمریکایی عبور کند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد