×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
قیمت نفت با عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه رسید

قیمت برنت با ۰.۵٪ کاهش به ۷۶.۷۱ دلار و وست‌تگزاس به ۷۲.۸۵ دلار رسید؛ این افت تحت تأثیر عبور آشکار نفتکش‌ها از تنگه‌هرمز و معافیت ۶۰ روزه‌ی آمریکا به ایران پس از مذاکرات صلح اولیه رخ داده است.

به گزارش منشور اقتصاد-قیمت نفت خام برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۶ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی روز سه‌شنبه تقریبا یک درصد کاهش یافتند و به پایین‌ترین سطح خود از اوایل مارس رسیدند.

قیمت‌ها هفته جاری پس از آنکه واشنگتن بعد از مذاکرات اولیه صلح، به تهران معافیت ۶۰ روزه از تحریم‌ها علیه فروش نفت اعطا کرد و با کاهش خصومت‌ها در لبنان، تحت فشار نزولی قرار گرفته‌اند.

«تومومیچی آکوتا»، اقتصاددان ارشد در شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای «میتسوبیشی یواف‌جی» گفت: «قیمت نفت خام به دلیل امید به کاهش تنش‌های آمریکا و ایران و بهبود حمل و نقل نفت از طریق تنگه هرمز کاهش یافته است.»

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی این هستند که تولیدکنندگان خاورمیانه با چه سرعتی می‌توانند صادرات خود را از سر بگیرند و آیا کشتی‌های بیشتری وارد منطقه خواهند شد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان داد که سه ابرنفتکش روز سه‌شنبه از تنگه هرمز عبور کردند.

در همین حال، منابع بازار با استناد به داده‌های موسسه امریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفتند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژوئن، ۷۶۵ هزار بشکه کاهش یافته است. ۹ تحلیلگر که توسط رویترز مورد نظرسنجی قرار گرفتند، به طور متوسط ‌تخمین زدند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، حدود ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد