×
اطلاعات تماس
سرویس ها
true
true

خبر فوری

false
false
true
مدیرعامل اسنپ‌گروسری: سوپرمارکت‌ها از پیوستن به فضای آنلاین استقبال کرده‌اند

«اسنپ‌گروسری» می‌خواهد پس از رشد چشمگیری که به دنبال کرونا تجربه کرده است، فعالیت‌های خود را در شهرهای بیشتری گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری منشور اقتصاد ، همه‌گیری کرونا پیشران بزرگی برای صنعت خرده‌فروشی آنلاین بود تا جامعه‌ای را که رغبت کمتری به خرید اینترنتی داشت، به این بازار بکشانند. «رامین لایقی»، مدیرعامل «اسنپ‌گروسری»، می‌گوید این مجموعه از فرصت پیش‌آمده بهره زیادی برده و حالا روزانه حدود ۱۰۰ هزار سفارش در اسنپ‌گروسری ثبت می‌شود.

سال گذشته دو مجموعه «اسنپ‌مارکت» و «اسنپ‌اکسپرس» در هلدینگ «اسنپ‌گروسری» ادغام شدند. البته لایقی یادآوری می‌کند، ماهیت و عملکرد آن‌ها همچنان متفاوت از هم خواهد بود.

مدیرعامل اسنپ‌گروسری می‌گوید تغییرات اساسی از دوره کرونا آغاز شده است؛ زمانی که این مجموعه تمرکز خود را بر تحویل سریع کالاها معطوف کرد و همین باعث پیشرفت چشمگیری در مجموعه شد. او می‌گوید این تغییر برگشت‌ناپذیر در صنعت خرده‌فروشی آنلاین، باعث شده همچنان مشتاقان خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها بیشتر بشوند.

فروش سنتی در سال‌های آینده کارایی خود را از دست می‌دهد

لایقی معتقد است «کمپانی‌های معدودی در دنیا می‌توانند از فروشگاهی که فروش آفلاین دارد، دو هزار سفارش بگیرند». او می‌گوید: «مدعی هستم در دنیا انجام این کار بسیار سخت است اما خوشبختانه سوپرمارکت‌ها متوجه شده‌اند که باید به فضای آنلاین ملحق شوند. جدا از یک لجستیک ساده، دانش زیادی نیز به این سوپرمارکت‌ها اضافه شده است و ساخت برند برای آن‌ها جذاب شده است.»

مدیرعامل اسنپ‌گروسری حضور جمع گسترده‌ای از سوپرمارکت‌ها در فضای خرده‌فروشی آنلاین را دلیلی بر باطل‌بودن این اتهام می‌داند که گفته می‌شد پلتفرم‌های آنلاین، کسب‌وکارهای کوچک را از بین می‌برند.

او با اشاره به پیچیدگی‌های خرده‌فروشی آنلاین، اصلی‌ترین چالش این کسب‌وکارها را ارسال سریع کالاهای تندمصرف (FMCG) می‌داند و می‌گوید: «لجستیک باید پابه‌پای سرویس‌های فروش آنلاین حرکت کند و همیشه این دغدغه را داریم که کالای ما در وهله اول باید به‌موقع به دست مشتری برسد تا ما بتوانیم سفارش بگیریم. در این خصوص ما اسنپ‌باکس را در اسنپ گروسری در دسترس داریم و با شرکت‌های لجستیکی دیگری مانند «میاره» نیز مذاکره کرده‌ایم.»

لایقی پیش‌بینی می‌کند که در پنج سال آینده فروش سنتی کارایی خود را کاملا از دست می‌دهد. در این مدت، اسنپ‌گروسری نیز قصد دارد فعالیت خود را در شهرهای بیشتری گسترش دهد.

منبع : دیجیاتو

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد